INBJUDAN TILL PRESENTATION AV MUNTERS HELÅRSRAPPORT 2022

jan 26, 2023 15:01

Den 9 februari klockan 7.30 CET släpper Munters sin helårsrapport för 2022.

Media, investerare och analytiker är samma dag inbjudna till presentationen av rapporten klockan 9.00 CET. Då presenterar VD, Klas Forsström tillsammans med Group Vice President and CFO, Annette Kumlien rapporten i en webcast/telefonkonferens.

Webcast:

Om du önskar delta via webcasten gå in på nedan länk. Via webcasten finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.

Telefonkonferens:

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.

Rapporten, presentationsmaterialet och en länk till webcasten kommer finnas tillgängligt på: https://www.munters.com/sv/investor-relations/?country=SE

Ann-Sofi Jönsson, Vice President, Investor Relations och Enterprise Risk Management
E-mail: ann-sofi.jonsson@munters.com
Tel: +46 (0)730 251 005

Line Dovärn, Director, Investor Relations och Enterprise Risk Management
E-mail: line.dovarn@munters.com
Tel: +46 (0)730 488 444

Munters är världsledande inom energieffektiv luftbehandling och klimatlösningar. Med hjälp av innovativ teknik skapar Munters det perfekta klimatet för kunder i ett brett spektrum av branscher. Munters har definierat framtiden för luftbehandling sedan 1955. Idag bedriver cirka 3 750 anställda tillverkning och försäljning i mer än 30 länder. Munters Group AB redovisade 2021 en nettoomsättning på mer än 7 miljarder SEK och är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.munters.com.