Munters flyttar till large cap-segmentet

dec 20, 2021 10:17

Den 3 januari 2022 flyttar Munters till Nasdaq Stockholms Large Cap-segment. Segmentet Large Cap inkluderar företag med ett börsvärde på över 1 miljard euro.

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva och hållbara lösningar för luftbehandling och erbjuder lösningar till industrier där kontroll av temperatur och fukthalt ofta är verksamhetskritiskt. Munters noterades på Nasdaq Stockholm den 19 maj 2017. I tredje kvartalet 2021 rapporterade Munters stark orderingång på mer än 8 miljarder kronor och nettoomsättning på mer än 7 miljarder kronor under de senaste tolv månaderna.

Flytten till Large Cap-segmentet är ett viktigt steg för Munters och en bekräftelse på vår förmåga att skapa värde genom vår attraktiva portfölj av innovativa och energieffektiva klimatlösningar, säger Klas Forsström, VD och koncernchef för Munters.

Åse Lindskog, Interim Head of Investor Relations
E-mail: ase.lindskog@munters.com
Tel: +46 (0)73 024 4872

Susann Johnsson, Vice President, Group Communications and Brand
E-mail: susann.johnsson@munters.com
Tel: +46 (0)70 623 1474

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 3 300 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2020 mer än sju miljarder kronor i omsättning. För mer information, besök oss på www.munters.com.